Оцінка бізнесу
Оцінка бізнесу (компанії) - це організований цілеспрямований процес розрахунку величини ринкової вартості об'єкта в грошовому виразі з урахуванням всіх впливаючих на неї факторів та обставин в конкретний момент часу в умовах окремо взятого конкретного ринку.
Оцінку бізнесу проводять з метою:
- підвищення ефективності управління компанією;
- купівлі-продажу бізнесу (акцій компанії, облігацій на фондовому ринку);
- вибір обґрунтованого і доцільного інвестиційного рішення;
- реструктуризації підприємства;
- купівлі-продажу бізнесу (підприємства) по частинах або повністю;
- встановлення частки кожного із співвласників у разі укладення або розірвання договору;
- розробки плану розвитку компанії;
- визначення ступеня кредитоспроможності компанії і вартості об'єкта застави при кредитуванні;
- страхування, в процесі якого часто виникає необхідність оцінки ринкової вартості активів;
- прийняття обґрунтованих управлінських рішень, що стосуються бізнесу;
- реалізація інвестиційного проекту розвитку бізнесу.
В залежності від факторів вартості, методи оцінки бізнесу діляться на методи дохідного, порівняльного і витратного підходу. Кожен підхід дозволяє врахувати певні чинники вартості. В цілому, всі три підходи до оцінки бізнесу пов'язані між собою. Кожен з підходів пропонує використання різних видів інформації, одержуваної на відкритому ринку.